Sreća je biti živ
„Sreća je biti živ“ je naziv izložbe autora Nenada Gajića. Izložba će biti otvorena večeras u 20.00 u Umetničkoj galeriji (Majke Jugovića 12). Trajaće sve do 10.12.2021.
Izložbom Nenada Gajića LUCKY TO BE ALIVE / Sreća je biti živ / prikazan je ciklus hiperrealističnih skulptura kinetičkog mehanizma. Višegodišnje iskustvo autora kroz različite umetničke medije dizajna, ikonopisa, ilustracija, stop motion animacije, specijalnih efekata za filmsku, televizijsku i pozorišnu produkciju, finalno se orijentiše na izradu sklulpura najnovije tehnologije.
O izložbi
Revolucija realnosti skulptura je iskorak iz tradicionalnog razumevanja skulpture i rezultat je pojave modernističke geneze stvaranja ovih dela. Njih je Nenad studiozno i posvećeno realizovao u svojoj seriji hiperrealnih skulptura. To postaje njegov lični i prepoznatljiv umetnički jezik. Ciklus obuhvata dela nastala poslednje četiri godine. To su: Jedan trenutak, Dug san, Zauvek sam, Noćna mora, Povratak, Večnost, Tišina, Devojka iz snova. Ona prikazuju svedenost ideje i forme ljudskih i životinjskih tela, osobe koje autor poznaje u privatnom životu ili bića koja su ostavila neizbrisiv trag. Time radovi nude pregršt univerzalnih pitanja sa kojima se svi identifikujemo. Pitanja života, smrti, čoveka, prirode, tuge, radosti, trenutka u kome postojimo i željom da taj trenutak traje što duže.
Zaustaviti trenutak života u večnom trajanju je i autorov cilj produkcijom ovih skulptura. To postiže upotrebom visokokvalitetnih materijala silikona, organskih materijala perja i dlake, raznih vrsta platna, plastike i metala za izradu jezgra i mehanizma elektromotora koji simulira disanje. Disanjem nastaje tzv. „Bioskulptura“, dovoljno stvarna da provokacija autora uspeva da nas istera iz ušuškanog poimanja i natera da i mi istražujemo granice i pojmove živog i neživog, prirodnog i veštačkog, realnog i artificijalnog. Namerno svedenim dimenzijama skulptura na proporciju 1:3, Nenad Gajić nas upućuje na pojačanu pažnju najfinijih detalja, gde pred suptilnostima, sporim disanjem i vremenskim trajanjem ostajemo zapanjeni i empatijski probuđeni. Naročito samim fetusnim položajem skulptura zatvorenih očiju, spokojnih mimika gde ostaju u „zamrznutom“ trenutku sna. Sa namerom da ono što nam je blisko nastavlja da traje, da fragilnost života u realizaciji svog rada autor prikaže „besmrtnom“.
Iako je započeo ovaj ciklus jasne konceptualne simbolike, suočivši se najpre sa samim sobom, odnosno vizije sebe u starosti i dočekanog spokojstva u delu Dug san, ostavlja nam prostor da se i sami saživimo sa tom idejom.
O autoru
NENAD GAJIĆ rođen je 1982. godine u Pančevu. Diplomirao je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na odseku za grafički dizajn, 2006. Svoj razvojni put stvaralaštva započinje različitim interesovanjima i realizacijama projekata. Bavi se pretežno primenjenom umetnošću, ilustracijama, izradom specijalnih efekata, filmskih maski, stop motion animacijom za mnogobrojne domaće i inostrane filmske i serijske TV produkcije i pozorišta.
2010. podržan je sredstvima Filmskog centra Srbije za projekat kratkog stop motion animiranog filma. Učesnik je brojnih grupnih izložbi. Od 2018. posvećuje se sferi kinetike i hiperrealizma i samostalnim izložbama, gde započinje ciklus izrade pokretnih hiperrealističnih skulptura.
Kustos izložbe: Jasmina Bucek